ماری که از داخل و خارج از کشور در مورد حوادث بچه ها بخصوص در سطوح کودکستان و دبستان گزارش می شود موضوع را بی اندازه مهم و قابل توجه می سازد. عده ای خیال می کنند که با وارد شدن بچه ها به محدوده مدرسه، آنها در ایمنی کامل خواهند بود و هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند، در صورتی که استعداد ایجاد حوادث و سانحه در محدوده مدارس بعلت محدودیت جا، تراکم بچه ها و بازیگوشی آنها بمراتب بیشتر از خانه بوده و کمتر مدرسه ایست که هر روز یا هر هفته حادثه ای کوچک یا بزرگ را تجربه نکند.

پدران و مادران عزیز می دانند که در خانه ای که بیش از یک بچه وجود دارد کنترل فرزندان مشکل است و نیاز به انضباط و فرماندهی درست می باشد. تنها در این صورت است كه می توان محیطی نسبتا آرام و خالی از حادثه را در خانه ایجاد کرد. بازیگوشی و شیطنت در خمیره ذاتی یک طفل سالم است. در نتیجه کنترل صدها بچه قد و نیم قد در مدارس، امری مشكل و حایز اهمیت است.

شاید لازم باشد کلیه مدارس گزارشی ماهیانه از وضع ایمنی خود و حوادث و سوانحی که در آنها اتفاق می افتد با ذکر نوع حادثه و محل آن و نواقص موجود، به یک مرکز واحد (ترجیحا اداره آموزش و پرورش استان) دهند تا با تجزیه و تحلیل کلیه حوادث، نقاط ضعف و کانون های حادثه زا در مدارس کشف و در جهت جلوگیری از حوادث مشابه در جهت جلوگیری از حوادث مشابه اقدام مطلوب بعمل آید. آنچه در این مبحث بعنوان توصیه های ایمنی و نواقص پیشنهاد و یا عنوان می گردد دلیل بروجود همه آنها در مدارس نمی باشد، بلکه این مسوولین مدارس هستند که با مروری عمیق بر این توصیه ها باید اقدام عاجل در رفع اشکالات موجود بعمل آورند. برای مثال در برخی موارد ساختمان برای مدرسه ساخته نشده، بلکه شرایط دانش آموز و نیازهای محلی بر ساختمان مدرسه تحمیل شده در نتیجه این دانش آموزان هستند که می توانند تحت شرایط و عوامل نامطلوب محیطی از نظر نور، صدا، حرارت و هوا قرار گیرند.

برای ادامه ی مطلب روی اینجا کلیک کنید

شادابی در مدرسه

چگونه محیط مدرسه را شاد کنیم؟

ایمنی دانش آموزان در مدرسه

بچه ,حوادث ,مدارس ,حادثه ,ها ,ایمنی ,بچه ها ,از حوادث ,جهت جلوگیری ,حوادث مشابه ,که در

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

neginyc شهرداری و شورای اسلامی شهر شال آشپزباشی فایلدونی pay1000 baghesepiydar معماری صفوی نگاه ش ک س ت ه ی عینک من! فروشگاه اینترنتی قاصدک طلایی